Bobbi Brown Verhaal
1980

Met een diploma 'theatrale make-up' aan het Emerson college in Boston, vertrekt Bobbi richting
New York City om er te werken als professionele make-up artist.

1981

Bobbi heeft haar eerste editorial shoot - met Glamour magazine.

1987

Bobbi heeft haar eerste Vogue cover met de vermaarde fotograaf Patrick Demarchelier en supermodel Naomi Campbell.

1990

In samenwerking met een chemist creëert Bobbi 10 flatterende en draagbare lipstick kleuren.

1991

The Bobbi Brown Essentials lippenstiften lijn komt uit bij Bergdorf Goodman in New York City. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks
- de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand.

1992

Bobbi verandert de make-up industrie door de lancering van haar Foundation Stick in unieke kleuren met een gele ondertoon.

1995

Bobbi lanceert haar skincare lijn, die ontwikkeld werd om de huid voor te bereiden op een perfecte make-up applicatie. Bobbi verkoopt haar merk aan The Estée Lauder Companies.

1996

Bobbi lanceert bobbibrowncosmetics.com

1997

Bobbi lanceert haar eerste boek, Bobbi Brown Beauty, en verkoopt hiervan meer dan 100 000 exemplaren, waardoor ze op de New York Times Best-Seller List komt.

2000

Bobbi lanceert haar tweede boek, Bobbi Brown Teenage Beauty, en verzekert zich zo nogmaals van een plaats op de New York Times Best-Seller List.

2001

Bobbi viert het 10-jarig bestaan van Bobbi Brown Cosmetics en gaat een samenwerking aan met Dress for Success.

2002

Bobbi lanceert haar derde boek, Bobbi Brown Beauty Evolution, en komt opnieuw op de New York Times Best-seller List.

2003

Bobbi's iconische Shimmer Brick wordt permanent opgenomen in de make-up lijn. Vandaag wordt er per minuut één Shimmer Brick verkocht ergens ter wereld!

2007

Bobbi onthult de Studio in Montclair NJ - het merk zijn eerste freestanding store, training center en studio voor editorial shoots. Bobbi's vierde boek, Bobbi Brown Living Beauty scoort wederom een begeerd plaatsje op de New York Times Best-Seller List.

2008

Bobbi's vijfde boek, Bobbi Brown Makeup Manuel, is onmiddellijk een best-seller.

2009

Bobbi woont de inhuldiging van President Barack Obama en Vice President Joe Biden bij en verzorgt de make-up van Dr. Jill Biden.

2010

Pretty Powerful, een campagne met voor-en-na foto's van 'echte vrouwen' gaat van start. Bobbi wordt benoemd door President Obama tot de Advisory Committee for Trade Policy and Negotiations (ACTPN). Bobbi schrijft haar zesde boek, om jonge vrouwen de beauty basistechnieken aan te leren die ze nodig hebben voor een zelfverzekerd gevoel en look.

2011

Bobbi Brown Cosmetics - het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw - viert zijn 20-jarig bestaan en Bobbi lanceert haar nieuw online magazine & blog, "EverythingBobbi.com".

2012

Bobbi schrijft haar zevende boek, Pretty Powerful en Bobbi Brown Cosmetics start een samenwerking met de Broome Street Academy in New York.

2013

Bobbi Brown Cosmetics lanceert zijn nieuw wereldwijd liefdadigheids initatief, The Pretty Powerful Campaign for Women & Girls.

2014

In samenwerking met Safilo, lanceert Bobbi 'Bobbi Brown Eyewear' - een collectie van zonnebrillen, brillen en leesbrillen. Bobbi schrijft haar achtste boek, Everything Eyes en wordt benoemd als Editor-in-Chief van Yahoo Beauty.

1980

Met een diploma 'theatrale make-up' aan het Emerson college in Boston, vertrekt Bobbi richting
New York City om er te werken als professionele make-up artist.

1981

Bobbi heeft haar eerste editorial shoot - met Glamour magazine.

1987

Bobbi heeft haar eerste Vogue cover met de vermaarde fotograaf Patrick Demarchelier en supermodel Naomi Campbell.

1990

In samenwerking met een chemist creëert Bobbi 10 flatterende en draagbare lipstick kleuren.

1991

The Bobbi Brown Essentials lippenstiften lijn komt uit bij Bergdorf Goodman in New York City. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks
- de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand.

1992

Bobbi verandert de make-up industrie door de lancering van haar Foundation Stick in unieke kleuren met een gele ondertoon.

1995

Bobbi lanceert haar skincare lijn, die ontwikkeld werd om de huid voor te bereiden op een perfecte make-up applicatie. Bobbi verkoopt haar merk aan The Estée Lauder Companies.

1996

Bobbi lanceert bobbibrowncosmetics.com

1997

Bobbi lanceert haar eerste boek, Bobbi Brown Beauty, en verkoopt hiervan meer dan 100 000 exemplaren, waardoor ze op de New York Times Best-Seller List komt.

2000

Bobbi lanceert haar tweede boek, Bobbi Brown Teenage Beauty, en verzekert zich zo nogmaals van een plaats op de New York Times Best-Seller List.

2001

Bobbi viert het 10-jarig bestaan van Bobbi Brown Cosmetics en gaat een samenwerking aan met Dress for Success.

2002

Bobbi lanceert haar derde boek, Bobbi Brown Beauty Evolution, en komt opnieuw op de New York Times Best-seller List.

2003

Bobbi's iconische Shimmer Brick wordt permanent opgenomen in de make-up lijn. Vandaag wordt er per minuut één Shimmer Brick verkocht ergens ter wereld!

2007

Bobbi onthult de Studio in Montclair NJ - het merk zijn eerste freestanding store, training center en studio voor editorial shoots. Bobbi's vierde boek, Bobbi Brown Living Beauty scoort wederom een begeerd plaatsje op de New York Times Best-Seller List.

2008

Bobbi's vijfde boek, Bobbi Brown Makeup Manuel, is onmiddellijk een best-seller.

2009

Bobbi woont de inhuldiging van President Barack Obama en Vice President Joe Biden bij en verzorgt de make-up van Dr. Jill Biden.

2010

Pretty Powerful, een campagne met voor-en-na foto's van 'echte vrouwen' gaat van start. Bobbi wordt benoemd door President Obama tot de Advisory Committee for Trade Policy and Negotiations (ACTPN). Bobbi schrijft haar zesde boek, om jonge vrouwen de beauty basistechnieken aan te leren die ze nodig hebben voor een zelfverzekerd gevoel en look.

2011

Bobbi Brown Cosmetics - het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw - viert zijn 20-jarig bestaan en Bobbi lanceert haar nieuw online magazine & blog, "EverythingBobbi.com".

2012

Bobbi schrijft haar zevende boek, Pretty Powerful en Bobbi Brown Cosmetics start een samenwerking met de Broome Street Academy in New York.

2013

Bobbi Brown Cosmetics lanceert zijn nieuw wereldwijd liefdadigheids initatief, The Pretty Powerful Campaign for Women & Girls.

2014

In samenwerking met Safilo, lanceert Bobbi 'Bobbi Brown Eyewear' - een collectie van zonnebrillen, brillen en leesbrillen. Bobbi schrijft haar achtste boek, Everything Eyes en wordt benoemd als Editor-in-Chief van Yahoo Beauty.