Bobbi Brown Story
Het begon allemaal met een eenvoudig idee - make-up die er natuurlijk uitziet en een lippenstift die lijkt op je natuurlijke lipkleur.
“The secret to beauty is simple:
be who you are.”
Deel 1
Hoe Het Allemaal Begon

Voordat Bobbi haar bedrijf synoniem werd voor frisse en moderne beauty, was Bobbi dé make-up artist voor een naturel make-up look. "Toen ik samenwerkte met fotografen zoals Bruce Weber, Bridgette Lacombe en Patrick Demarchelier, moest de huid van modellen eruitzien zoals huid en lippen zoals lippen. Het ging niet over artificieel uitziende make-up - maar over het benadrukken van de goede eigenschappen die er waren," vertelt Bobbi.

Voor Bobbi begon alles met de wens zich goed te voelen in haar eigen vel. "Ik wou er als Cheryl Tiegs uitzien toen ik 13 was. Ze was dun, had blauwe ogen en blond haar, de belichaming van schoonheid in de late jaren '60. Ik zag er heel anders uit dan haar en voelde me slecht over de persoon die ik niet was. Toen ik Ali McGraw in "Love Story" zag, zag ik eindelijk de mogelijkheid van mijn eigen schoonheid. Deze openbaring had een impact op hoe ik mezelf zag, hoe ik andere vrouwen zag en uiteindelijk leidde het naar mijn carrière als make-up artiest," zegt Bobbi.

Deel 2
Een Natuurijk Revolutionair Idee

Bobbi verkocht haar lippenstiften voor het eerst in 1991 bij Bergdorf Goodman in New York City en het was duidelijk dat er een schoonheidsrevolutie op komst was. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks - de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand. Vrouwen gebruikten onmiddellijk haar uniek flatterende make-up en apprecieerden haar realistische benadering tot Beauty.

Met haar naturel make-up look viel Bobbi op in een tijdperk dat gedefinieerd werd door over de top en onnatuurlijk uitziende beauty. "Het waren de jaren '80 , de look van het moment was extravagant en opvallend, en ik vond het gewoon niet mooi,' vertelt Bobbi. Gefrustreerd door het gebrek aan flatterende make-up begon Bobbi haar eigen make-up te creëren. Samen met een chemicus werd de creatie van Brown Lip Color een feit - "een lippenstift die lijkt op je eigen lippen, alleen beter" - gevolgd door negen andere lippenstiften met een bruine ondertoon.

Deel 3
Pretty Powerful

Meer dan twintig jaar nadat het merk opgericht werd, blijft Bobbi de manier waarop vrouwen make-up dragen en zichzelf zien, bepalen. In 2010 introduceerde Bobbi Pretty Powerful, geïnspireerd op haar geloof dat "alle vrouwen mooi zijn zonder make-up, maar met de juiste make-up pretty powerful kunnen zijn". Pretty Powerful is een campagne waarin echte vrouwen afgebeeld worden van elke levenswandel. In 2013 lanceerde Bobbi de Pretty Powerful Campaign for Women & Girls, een wereldwijd initiatief gewijd aan het sponsoren van non-profit organisaties die streven naar het versterken van de maatschappelijke rol van vrouwen en meisjes via onderwijs.

Vandaag is Bobbi Brown Cosmetics het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw. Het merk is beschikbaar in meer dan 60 landen en wordt verdeeld door exclusieve retailers zoals, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Bloomingdale’s, QVC, Sephora, Macy’s, Harrods, Selfridges, Brown Thomas, Lane Crawford, Harvey Nichols, Isetan, Takashimaya, Le Bon Marché, de Bijenkorf en Douglas, alsook bij 75 freestanding stores.